МЕНЮ

  • Услуги
  • Анонсы
  • Каталог
  • Журнал
  • Подписка
  • Конгресс
  • Контакты
  • Конференция
  • Наш комментарий

Информационно-аналитическое агентство — Portnews
  1. О проекте
  2. Услуги
  3. Анонсы
  4. Каталог
  5. Спецпроекты
  6. Журнал
  7. Подписка
  8. Конгресс
  9. Конференция
  10. Контакты
  • Главная
  • en
  • Написать нам письмо
  • Главная
  • Дайджест прессы
  • Обзор прессы
  • Press digest
  RSS
  • 2023 February 2

    https://www.seatrade-maritime.com

    Record orderbook set to drive unprecedented LNG fleet growth


    An average of more than three new LNG carriers were ordered every week of last year, boosting the orderbook to 323 ships, 49% of the fleet...

  • 2023 January 31

    https://www.offshore-energy.biz

    Port of Rotterdam to fuel ships with methanol on a regular basis from summer 2023


    Last year saw several sea-going ships bunker methanol at the port, the port figures show, resulting in a total of 1,500 tons of methanol sold in 2022...

  • 2023 January 31

    https://www.bloomberg.com

    The Shipping Industry Is Getting a Slew of New Vessels—Right as Demand Cools


    ...container lines went on a buying spree at South Korean and Chinese shipyards, where construction can take 18 months or longer...

  • 2023 January 27

    https://www.barrons.com

    China’s Port Investments Are Raising Security Fears. How to Deal With Them.


    Chinese companies own or operate terminals in 96 ports in 53 countries...

  • 2023 January 27

    https://www.seatrade-maritime.com

    More than 80% of box and bulk ships to fall in lowest CII ratings - GMS


    Dr Anil Sharma, founder and CEO of Global Marketing Systems Inc (GMS), is forecasting a significant increase in the number of container ships and bulk carriers heading for recycling yards as result of the IMO’s CII carbon intensity regulation...

  • 2023 January 25

    https://www.wilhelmsen.com

    Fuel oil treatment offers benefits to enhance vessel operational efficiency on road to decarbonization


    The aim is to reduce carbon intensity of all vessels with over 5,000 GT in international trading by 40% by 2030 and 70% by 2050...

  • 2023 January 24

    https://shippingwatch.com

    Opinion: Nine carriers operate 82 percent of all vessels. That does not mean they control the market


    Much coverage of container shipping is focused on the three major liner shipping alliances...

  • 2023 January 23

    https://www.brsbrokers.com

    EEXI and CII enter into force


    These short-term measures are implemented in support of the intermediate target set out in the context of IMO’s Initial GHG strategy back in 2018...

  • 2023 January 23

    https://www.highnorthnews.com

    LNG Carrier Completes Roundtrip Winter Voyage to China via NSR


    Russia’s goal and one of President Putin’s top priorities in the Arctic to achieve year-round navigation on the Northern Sea Route...

  • 2023 January 20

    https://tankersinternational.com

    2022 in review: the year of the VLCC market recovery


    2022 also brought added complexity to VLCC trading strategies, as a result of changing trade patterns and new regulatory requirements around the Carbon Intensity Indicator reporting...

  • 2023 January 20

    https://www.freightwaves.com

    How Russia is leveraging its Arctic region for global influence


    The combination of climate change, oil and gas resources, and the Northern Sea Route opens a whole new logistics chain for Russia...

  • 2023 January 18

    https://www.weforum.org

    Sailing towards the twin transition: How shipping can use digital to decarbonize


    Adopting the twin transition can help shipping companies to increase efficiency and reduce their environmental impact...

Pages:
    Назад:
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Вперед:
  • Актуальные темы
  • Relevant topics
  • 30 мая 2023

    Санкции не срубили СУГ

    Санкции не привели к катастрофическим последствиям для рынка производства и экспорта сжиженного углеводородного газа (СУГ) в России. Российский газ продолжает успешно идти на экспортные рынки как Азии, так и Европы, хотя направления экспорта несколько изменились. Санкции не срубили СУГ

Mon Tue Wed Thu Fri Sat Sun
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
  • Новости ПортНьюс
  • News
19:00 Мировой флот по итогам 2022 года лишился 38 судов — AGCS
18:44 Опубликована расширенная деловая программа «ТРИЛОГИИ»
18:30 НЭС «Михаил Сомов» отправилось к труднодоступным полярным станциям в Арктике
18:23 ОСК в интересах «Газпрома» работает над созданием телеуправляемых подводных аппаратов
18:17 Определены новые даты проведения Global Fishery Forum & Seafood Expo Russia 2023

© 2004—2023 ИАА «ПортНьюс»
Телефон: +7 (812) 570 78 03
Электронная почта: editor@portnews.ru

Свидетельство о регистрации СМИ Эл № ФС77-68135 от 27 декабря 2016 г. выдано Роскомнадзором. 
Учредитель: ООО Медиа-группа «ПортНьюс».  | Охрана труда
Шеф-редактор: Ткачева Кристина Викторовна. При перепечатке материалов ИАА «ПортНьюс» активная ссылка на агентство обязательна. Использование материалов  ИАА «ПортНьюс» в коммерческих целях без письменного разрешения агентства не допускается. Любое использование материалов допускается только при наличии гиперссылки на ИАА «ПортНьюс».

 Сообщить об опечатке

Политика конфиденциальности

  • ПортНьюс - Информационно-аналитическое агентство
  • Все новости
  • Актуальные темы
  • Дайджест прессы
  • Редакция
  • Карта сайта